پله برقی خدا در قیامت

نوشته شده توسط طوباي محبت در 1398/06/04

به نام خدا
پله برقی خدا در قیامت
امروز وقتی از امتحان به منزل برمی‌گشتم بالای پله برقی ایستادم که پایین بیایم، هیچ کس نبود و نمی‌دانم چرا حرکت پله برقی به سمت بالا و پایین مرا یاد آیه‌ای از قرآن انداخت. حتما می‌پرسید چه آیه‌ای؟
اجازه بدهید مطلبم را برایتان بگویم شاید خودتان آیه را حدس زدید.
یک نگاهی به عکسی که از پله برقی انداخته‌ام بیاندازید. به نظر شما کدام طرف در حال بالا رفتن و کدام طرف در حال پایین آمدن است؟ حدسش کمی سخت نیست؟ اگر فیلم بود به راحتی حدس می‌زدید ولی عکس را به راحتی نمی‌شود حدس زد. درست مثل زندگی خود ما. اگر کسی لحظه‌ای از زندگی کسی را ببیند، آیا می‌تواند درباره خوشبختی و یا عزت و عاقبت بخیری او نظر دهد و یا بگوید که او در مسیر زندگی درحال سقوط است یا صعود؟ چگونه می‌توان با یک عکسِ در لحظه، درباره کسی و یا چیزی قضاوت درست کرد؟
برای همین در روز قیامت چه بسا افرادی که ما به حالشان غبطه می‌خوردیم، اما در سراشیبی ذلت سقوط می‌کنند و چه بسا افرادی که آنها را به حساب نمی‌آوردیم و بیچاره می‌پنداشتیم ولی چنان به عزت و بزرگی می‌رسند که باعث حیرتِ حتی نزدیکانشان می‌گردند.
بله و این راز پله برقی خداست. خداوند از تمام لحظات زندگی ما فیلم دراختیار دارد، گذشته، حال و آینده.
دوستان سومین آیه از سوره واقعه که بارها آن را خوانده‌ایم، گویای این واقعیت است: خافضة رافعة ، پایین‌آورنده بالابرنده و این همان پله برقی خداست که عده‌ای را پایین ریخته و عده‌ای را بالا می‌برد و شاید راز آن همین است: ما عکس را می‌بینیم و او…..

15668255102019-08-26_10.32.34.jpg